• TELIA kundtjänst Tel. 020-240250 /90 200

    1. Innan ni ringer och felanmäler, kontrollera att alla kontakter är anslutna i respektive box.
    2. Kontrollera Routern (svarta boxen) att alla kontakter sitter rätt i sina uttag.
    3. Gör en omstart genom att ta ur stickkontakten ur eluttaget. Vänta några minuter innan omstart.
    4. Fungerar det ändock inte efter omstart är det dags att felanmäla.
    5. Fel i den vita boxen - se under rubriken BRS.
    6. Är det annat strul med TV, Telefon titta på Telias websida under rubriken "Felsök och Felanmälan"
    http://www.telia.se/privat/support?intcmp=fp_support

    https://www.telia.se/foretag/support/info/felsok-bredband-fiber

  • BRS ärenden går via styrelsen

    1. Kontrollera att Mediaomvandlarens lampor lyser (vit box inomhus)
    Två gröna fast lysande och två gula ska blinka. Lyser inte de gula lamporna efter omstart, kan det vara avbrott på fibern.
    2. Kontakta någon i styrelsen som vidarebefordrar felet via BRS Helpdesk.

  • KUNDTJÄNST FÖR TELIAS BEFINTLIGA KUNDER

    Du som redan har fiber från Telia erbjuder vi en egen kundtjänst för att snabbt kunna hjälpa dig på bästa sätt.

    Är du villaägare och har frågor kring eller problem med din fiberanslutning är du välkommen att kontakta ÖPPEN FIBERS KUNDTJÄNST.

    https://www.oppenfiber.se/kontakta-oss.html?intcmp=fas_kontakt_oppenfiber

    Kontakta oss på tel. 020-30 00 60 för:

    1. Beställning av tillägg till avtal.
    Vardagar kl 09.00 – 15.30

    2. Felanmälan
    Vardagar kl 08.00 – 22.00
    Lör- o söndag kl 09.00 – 20.00
    Övriga helgdagar kl 09.00 – 17.00

    3. Fakturafrågor Vardagar kl 08.00 – 17.00

    4. Frågor kring pågående fiberinstallation
    Öppet vardagar kl 09.00 – 15.30

  • Dela den här sidan